Czy implanty są dla każdego

Czy implanty są dla każdego? Rozwiązanie w postaci uzupełnienia braków zębowych poprzez wszczepienie implantów może zastosować zdecydowana większość pacjentów, bowiem przeciwwskazań do wszczepienia implantu jest bardzo niewiele.

Do głównych przeciwwskazań miejscowych należy brak wystarczającej ilości kości do prawidłowego wszczepienia implantu. Nie jest to jednak przeciwwskazanie bezwzględne, ponieważ posiadamy wiele metod odbudowy i regeneracji kości.

Zobacz nasze realizacje: Implanty Gdańsk

Ograniczenie w procesie wszczepienia implantu stanowić mogą również choroby ogólne, np.:

• cukrzyca,
  • zaburzenia krzepnięcia krwi,
  • osteoporoza.

Jednak wcześniejsze przygotowanie pacjenta przy współpracy z lekarzem internistą umożliwia dobranie odpowiedniej kuracji lekowej, co sprawia, że bezpieczne wszczepienie implantu wykonać można praktycznie u większości pacjentów.

nadbudowa w kosciNatomiast ograniczenia takie jak brak miejsca w zwarciu, uniemożliwiający wykonanie korony protetycznej, niedostateczna wysokość lub szerokość wyrostka zębodołowego szczęki lub żuchwy, znaczne przechylenie zębów, ciąża, nowotwory oraz wiek poniżej 18 lat to przeciwwskazania, które niestety uniemożliwiają wykonanie zabiegu implantacji.

W niektórych z tych przypadków leczenie musi leczeniem kompleksowym, skojarzonym zawierającym jednocześnie leczenie ortodontyczne (przy wadach zgryzu), periodontologicznym (przy „paradontozie”), czy protetycznym (podniesienie wysokości zwarcia).