Kwas hialuronowy

liffting wolumetrycznyWskazania

• Uwydatnienie kości policzkowych
  • Modelowanie policzków
  • Wypełnienie zagłębień w okolicach skroni

Opis zabiegu

Lifting wolumetryczny ma na celu uzupełnienie objętości twarzy związanej z wiekiem lub szczególnym układem anatomicznym ubytków tkanki podskórnej twarzy. Wraz z upływem czasu zarówno tkanka kostna jak i podskórna ulegają stopniowemu zanikowi i w pewnym momencie staje się to widoczne, mając niekorzystny wpływ na wygląd twarzy. Dodatkowo na skutek utraty elastyczności skóry, policzki obniżają się powodując tworzenie się fałdów i bruzd oraz obniżenie kącików ust.

Czy zabieg jest bolesny?

W trakcie zabiegu występuje niezbyt dokuczliwe uczucie „rozpierania” w warstwie podskórnej, dlatego przed rozpoczęciem zabiegu lekarz decyduje (w konsultacji z pacjentem) o ewentualnym zastosowaniu znieczulenia miejscowego. Implant jest elastyczny, miękki i ma jednorodną konsystencję identyczną z tkanką pacjenta jest więc niewidoczny i niewyczuwalny. Aby dokładnie go rozprowadzić, dodatkowo wykonujemy delikatny masaż.

Kiedy powstaje i jak długo utrzymuje się efekt?

Zabieg gwarantuje spektakularne natychmiastowe efekty, które utrzymują się przez ok. 18-24 miesiące. Bezpośrednio po zabiegu pacjent może wrócić do normalnego życia.

Wchłaniający się implant zapewnia doskonałe nawilżenie okolicznych tkanek dając tym samym efekt wypoczętej i zdrowej skóry. Czasami po zabiegu pojawiają się niewielkie krwiaki, ale da się je świetnie zamaskować makijażem korekcyjnym.

Schemat terapii

Jest to zabieg stosunkowo prosty, szybki i bezpieczny w rękach doświadczonego lekarza.

Preparat jest wstrzykiwany za pomocą specjalnej tępo zakończonej igły wprowadzanej przez nakłucie skóry w obrębie owłosionej skóry głowy. Iniekcje mogą być również wykonywane tradycyjną igłą głęboko ku tkance podskórnej, a w niektórych obszarach, takich jak żuchwa lub podbródek, muszą sięgać kości.

Zalecenia pozabiegowe

Po leczeniu przez 2 tygodnie unikać silnego nasłonecznienia (solarium) i nagrzewania (sauna, promieniowanie słoneczne).

• Ciąża, karmienie piersią
  • Choroby o podłożu autoimmunologicznym, immunoterapia
  • Skłonność do powstawania blizn przerostowych
    Stany zapalne i aktywne infekcje skóry (opryszczka, trądzik)
  • Choroby nowotworowe

Uwaga! Odstęp czasowy między zabiegiem wypełniania zmarszczek, a innymi metodami odmładzania skóry (iniekcje toksyny botulinowej – Botox, laseroterapia, peeling chemiczny, mikrodermabrazja) powinien wynosić min. 3 tygodnie.

• Zaczerwienienie, obrzęk
  • Ból w miejscu wstrzyknięcia materiału – objawy te znikają w przeciągu 72 godzin
  • Świąd w przypadku skóry wrażliwej
  • Nadwrażliwość w miejscu korekcji
  • Sporadycznie obrzęk pod postacią zgrubienia utrzymującego się kilka tygodni

Kwas hialuronowy – modelowanie ust

kwas - modelowanie ustWskazania

• Zwiększenie objętości wargi czerwonej
  • Modelowanie konturu ust
  • Korygowanie kształtu ust
  • Rewitalizacja ust
  • Poprawa jędrności
  • Wypełnienie drobnych zmarszczek wokół ust

Opis zabiegu

Jedną z najpopularniejszych obecnie metod poprawiania wyglądu stało się modelowanie ust – poprawianie ich konturu, powiększanie objętości. Zabieg może być wykonywany bez względu na wiek pacjenta. U młodych kobiet a także mężczyzn, korekta dotyczy przeważnie zbyt mało wykształconej wargi górnej lub dolnej. W późniejszym wieku dokonujemy głównie korekty konturu warg i zmian wynikających z postępującego procesu starzenia się ust związanego z odwodnieniem czerwieni wargowej. Usta są lepiej nawilżone, odzyskują kolor i młodzieńczą jędrność. Powiększenie objętości ust powoduje, że znikają małe i większe zmarszczki dookoła ust, co daje ogólny efekt odmłodzenia.

Czy zabieg jest bolesny?

Ponieważ okolice ust są bardzo wrażliwe, proponujemy pacjentom znieczulenie albo przy pomocy kremu znieczulającego ok. 40 min przed zabiegiem, albo przez znieczulenie przewodowe (tzw. dentystyczne).

Kiedy powstaje i jak długo utrzymuje się efekt?

Po zabiegu implant jest niewyczuwalny i daje uczucie naturalnie powiększonych ust. W zależności od preparatu efekty mogą się utrzymywać od 6 do 12 miesięcy.

Schemat terapii

Zabieg modelowania ust nie wymaga specjalnych przygotowań. Jest to jeden z zabiegów, które można wykonać w „przerwie na lunch”.

Nie należy zażywać aspiryny i stosować leków przeciwzapalnych na około 3 dni przed zabiegiem.

W dniu zabiegu powinno się unikać intensywnego nagrzewania ciała (sauna, solarium, promienie słoneczne) oraz intensywnego wysiłku fizycznego.

Bezpośrednio przed zabiegiem należy zmyć makijaż z ust.
Preparat kwasu hialuronowego jest wstrzykiwany przez lekarza przy pomocy ampułko-strzykawki i bardzo cienkiej igły.

Zalecenia pozabiegowe

Przez kilka godzin po zabiegu powinno się unikać nadmiernej ekspresji w obrębie ust, jak również dotykania i masowania miejsc iniekcji. Przez około 2 tygodnie należy unikać nadmiernego narażenia na promienie słoneczne oraz ciepło (solarium, sauna).

Wszystkie te zalecenia mają na celu uzyskanie jak najlepszego i długotrwałego efektu.

• Choroby o podłożu autoimmunologicznym
  • Skłonność do powstawania blizn przerostowych
  • Stany zapalne i aktywne infekcje skóry (opryszczka, trądzik)

Objawy niepożądane

Po zastrzyku mogą wystąpić reakcje zapalne tj. obrzęk, zaczerwienienie, rumień. Może też pojawić się krwiak. Wszystkie te objawy ustępują samoistnie w ciągu kilku dni

Kwas hialuronowy – wypełnianie zmarszczek, modelowanie

kwas hialuronowy na zmarszczkiWskazania

• Wypełnienie bruzd nosowo-wargowych
  • Wypełnienie „doliny łez” ( zagłębienia idącego od kącika oka do policzka)
  • Wypełnienie „linii marionetek” (zmarszczki idące od kącików ust)
  • Korekta opadniętych kącików ust
  • Modelowanie brody i linii żuchwy
  • Korekta kształtu nosa
  • Wypełnienie/ rewitalizacja dłoni
  • Wypełnienie blizn (blizny zanikowe, blizny pooparzeniowe, blizny potrądzikowe, blizny pooperacyjne, blizny pourazowe)

Opis zabiegu

Kwas hialuronowy występuje w skórze w sposób naturalny – jest podstawowym składnikiem skóry, który utrzymuje jej właściwy poziom nawilżenia i jędrności. Niestety wraz z wiekiem jego ilość stopniowo się zmniejsza, wskutek czego skóra wysusza się, wiotczeje, pojawiają się zmarszczki, a policzki i usta tracą swoją objętość.

Preparaty zawierające kwas hialuronowy wstrzyknięte do skóry właściwej skutecznie uzupełniają jego niedobór, nawilżają skórę, wypełniają zmarszczki, nadają objętość, modelują usta, poprawiają kontur twarzy, pobudzają naturalne procesy regeneracyjne skóry, dzięki czemu nawet po wchłonięciu preparatu skóra wygląda lepiej niż przed zabiegiem.

Kwas hialuronowy wykorzystywany do wygładzania zmarszczek jest preparatem syntetycznym, co znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia objawów alergii. Zapewnia nam dużą wygodę, gdyż nie wymaga wcześniejszej próby uczuleniowej.

Czy zabieg jest bolesny?

Godzinę przed zabiegiem miejsca, w które chcemy podać preparat smarujemy kremem, który w swoim składzie zawiera środek znieczulający.

Kiedy powstaje i jak długo utrzymuje się efekt?

Zabiegi wygładzania zmarszczek kwasem hialuronowym są bardzo skuteczne, dają natychmiastowe efekty, niemniej jednak nie są to zabiegi, które wykonujemy raz na zawsze. Po 9-12 miesiącach preparaty kwasu hialuronowego stopniowo podlegają degradacji i ulegają całkowitemu wchłonięciu. W okolicy nosa, czas ten może się wydłużyć nawet do 24 miesięcy.

Schemat terapii

Preparaty do wypełniania zmarszczek kwasem hialuronowym mają postać krystalicznego, bardzo plastycznego i elastycznego żelu, który po wprowadzeniu do skóry wypełnia zmarszczkę, dając bardzo naturalne efekty. Podawane są bardzo cienkimi igłami co zmniejsza doznania bólowe. Po wstrzyknięciu żelu w linię zmarszczki lub w usta preparat wiąże wodę i powiększa objętość danej okolicy wygładzając zmarszczki. Zabieg trwa zazwyczaj do 30 minut. Rezultat można obejrzeć natychmiast w lusterku. Zabiegi nie powodują wyłączenia pacjenta z codziennego życia.

Zalecenia pozabiegowe

Po leczeniu przez dwa tygodnie należy unikać silnego nasłonecznienia (solarium) i nagrzewania (sauna, promieniowanie słoneczne).

Przeciwwskazania:

• Choroby o podłożu autoimmunologicznym
  • Skłonność do powstawania blizn przerostowych
  • Stany zapalne i aktywne infekcje skóry (opryszczka, trądzik)

• Zaczerwienienie, obrzęk
  • Świąd w przypadku skóry wrażliwej