K2Dental Klinika stomatologiczno-implantologiczna

Wrzeszcz, ul. Chrobrego 56

Gdańsk

implanty
W naszej praktyce implantologicznej stosujemy implanty znanych i renomowanych koncernów medycznych Bego i Bicon.
stomatolog gdańsk gdynia d
Skomplikowane zabiegi chirurgiczne, resekcje korzeni zębów, plastykę – zaufaj naszemu doświadczeniu i jakości.
protetyka-k2dental
Protetyka – licówki i korony porcelanowe, protezy zębów
stomatologia-zachowawcza-k2dental
Stomatologia zachowawcza – zachowawcze leczenie zębów, wypełnienia (plomby)
pielegnacja-zebow-k2dental
Zabiegi pielęgnacyjne – Zadbaj o swoje zęby! Piaskowanie, usuwanie kamienia nazębnego ultradźwiękami (scaling), lakierowanie
wybielanie-zebow-k2dental
Profesjonalne usługi wybielania zębów w naszych gabinetach. Zadbaj o piękno Twojego uśmiechu.
<< >>

implanty: co i jak?

Wszystko, co powinniście wiedzieć na temat implantów stomatologicznych

Laikom nazwa ta kojarzyć się może z wszczepianiem czegoś, jednak prawdopodobnie nie będą w stanie sobie wyobrazić, o co dokładnie w takim zabiegu chodzi. A jest to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu stomatologicznego, będąca ratunkiem dla wielu ludzi borykających się z problemami zębowymi

Po raz pierwszy zabieg ten zastosowany został w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku i od tej pory nieustannie się rozwija. Technika wszczepiania implantów ewoluuje z biegiem lat, a stomatolodzy uczęszczają na kursy podnoszące ich kwalifikacje w tej niezwykle przydatnej dziedzinie.

Implanty to tytanowe wszczepy, które wprowadza się w miejsce zęba, który został usunięty lub został nieodwracanie uszkodzony w wyniku urazu. Metal trwale zrasta się z kością ( osteointegracja ) przez co odbudowany ząb może pozostać na swoim miejscu do końca życia pacjenta. Implanty stomatologiczne są więc idealną kopią żywych zębów, stanowiąc przez to doskonałe rozwiązanie dla osób, które z jakichś powodów musiały swoje zęby usunąć.

Metoda wszczepiania implantów nadaje się zarówno dla tych, którzy stracili ząb bezpośrednio przed zabiegiem, jak i dla osób posiadających już całkowicie zagojoną ranę po usunięciu. W tym drugim przypadku zabieg może być bardziej skomplikowany z powodu zaniku tkanki kostnej, do którego dochodzi po usunięciu zęba. Takie przypadki niejednokrotnie wymagają, tzw. zabiegów około implantacyjnych, w których dokonujemy poszerzenia bazy kostnej, aby uzyskać wystarczającą ilość tkanki kostnej umożliwiającą nam prawidłową implantację. Do tej grupy zabiegów możemy zaliczyć, tzw. augmentację kości w wyniku , której powiększamy objętość bazy kostnej za pomocą preparatów kościozastępczych lub przeszczepów tkanki kostnej. Oczywiście takie zabiegi wymagają zarówno wysiłku i akceptacji pacjenta , jak i sporych umiejętności lekarza je wykonującego dlatego w większości zabiegi te wykonywane są przez stomatologów, którzy mają specjalizację w zakresie chirurgii stomatologicznej i spore doświadczenie kliniczne.

Proces wszczepiania implantów jest, w porównaniu do większości innych zabiegów stomatologicznych, dość czasochłonny. Od momentu wszczepienie tytanowego wkrętu do chwili, kiedy pacjent opuści gabinet dentysty z „nowym” zębem mija zwykle kilka miesięcy. Jest to spowodowane tym, że aby implant był trwały, musi najpierw dobrze zrosnąć się z kością. Po wszczepieniu go stomatolog zaszywa dziąsło i wraz z pacjentem odczekuje kilka miesięcy, z reguły od 3 do 6 miesięcy do momentu, kiedy będzie można kontynuować zabieg. Kolejny etap to odbudowa protetyczna, podczas której odsłaniamy implant, pobieramy wyciski i wykonujemy w laboratorium zaplanowaną wcześniej pracę protetyczną, która może być w postaci korony lub mostu porcelanowego jak i protezy ruchomej osadzonej na implantach.

Zabieg, choć może wydawać się przerażający, wcale nie jest bolesny. Wkręcanie tytanowego implantu odbywa się w znieczuleniu miejscowym, stąd też pacjent nie odczuwa w trakcie żadnego bólu. Dodatkowo, w ramach wszczepiania implantów osoba poddawana zabiegowi pozostaje pod stałą opieką chirurga stomatologa, który kontroluje, czy wszystko przebiega zgodnie z planem i w razie potrzeby natychmiast interweniuje.
Impanty zdecydowanie odmieniają oblicze stomatologii i zapewniają często radykalną poprawę jakości życia pacjentów, którzy do tej pory byli skazni na noszenie niewygodnych protez ruchomych bądź szlifowanie kilku zębów aby uzupełnić nieliczne braki zębowe, które to problemy obecnie możemy rozwiązać za pomocą jednego bądź kilku implantów.

Stomatolog Gdańsk

ul. Chrobrego 56, tel. 58 322 31 11